Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service Private Banking

Ik zoek geen informatie over Private Banking Ga naar informatie voor/over: Particulieren Ondernemers Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Wat voor bedrag kan ik overboeken met mijn Internet Zakenrekening?

De transactielimiet voor uw zakelijke rekening staat niet vooraf vast. Op het aanvraagformulier van uw zakelijke rekening hebt u destijds zelf de transactielimiet kunnen opgeven. Tevens hebt u hier aangegeven of er naast de transactielimiet op rekeningniveau ook een limiet per gebruiker (identifier) gehanteerd moeten worden.

U kunt het transactielimiet op rekeningniveau inzien via Internetbankieren. Kijkt u dan bij 'Gegevens wijzigen' en selecteer vervolgens 'Rekening gegevens'. Let op! Een limiet op gebruikersniveau kunt u niet inzien via internetbankieren. Hiervoor kunt u telefonisch contact met ons opnemen.

Wijzigen limieten
Na verloop van tijd kan het zijn dat de door u ingestelde transactielimiet op rekening- en/of gebruikers niveau niet meer bij uw bedrijfsvoering passen. U kunt ons dan een verzoek toesturen voor het wijzigen van de limieten op uw zakenrekening. Eenmanszaken kunnen de limiet zelf wijzigen in Internet Bankieren. Klikt u dan op 'Gegevens wijzigen' en selecteer vervolgens 'Rekening gegevens'.

Zakelijke klanten met een andere rechtsvorm kunnen de limiet alleen schriftelijk wijzigen. (Dit in verband met de combinaties van tekenbevoegdheid). U gebruikt hiervoor het wijzigingsformulier ‘zakelijke rekening’ (voor het wijzigen van transactielimiet op uw rekening) en/of het wijzigingsformulier ‘zakelijke gebruiker’ (voor het wijzigen van de limiet op gebruikersniveau). Wij ontvangen de formulieren graag rechtsgeldig en origineel ondertekend (niet ingescand) per post retour. Binnen 5 werkdagen zijn de limieten aangepast.

Let op!  De ondertekening is rechtsgeldig wanneer de ondertekening overeenkomt met de tekeningsbevoegdheid zoals geregeld in uw statuten of het uittreksel bij de Kamer van Koophandel. Uw handtekening op het formulier dient overeen te komen met de handtekening op het kopie legitimatiebewijs dat wij van u ontvangen hebben. Wij gebruiken uw handtekening namelijk ter verificatie. Komt u handtekening niet overeen? Dan zijn wij helaas genoodzaakt uw verzoek retour te sturen en vragen wij u opnieuw een handtekening te zetten.

Neem gerust telefonisch contact met ons op als u twijfelt over de limieten of de formulieren. We kijken graag met u wat er nodig is om alles goed in te stellen

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar: