Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service Private Banking

Ik zoek geen informatie over Private Banking Ga naar informatie voor/over: Particulieren Ondernemers Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Wat is de Overstapservice?

Wat doet de Overstapservice
• Bijschrijvingen op uw oude betaalrekening worden automatisch doorgeleid naar uw nieuwe Triodos betaalrekening.
• Machtigingen (incasso’s) worden rechtstreeks van uw nieuwe Triodos betaalrekening afgeschreven. U hoeft de bedrijven die incasseren niet direct zelf te informeren, dat doet de Overstapservice voor u, nadat de incasso-opdracht is verwerkt.

Wat moet u zelf doen?
• Bedrijven/personen waar u geld van ontvangt dient u binnen 13 maanden zelf op de hoogte te brengen van uw nieuwe rekeningnummer.
• Periodieke overboekingen dient u opnieuw in te stellen.

Let op: Incasso's die staan aangekondigd op de oude rekening zullen nog van de oude rekening geïncasseerd worden. Alles wat na de ingangsdatum van de Overstapservice aangekondigd wordt gaat van de nieuwe rekening af.

Aanvragen
Open eenvoudig een Triodos Internet Betaalrekening. Zodra u de rekening heeft geopend, ontvangt u het aanvraagformulier voor de gratis Overstapservice. Hebt u al een Internet Betaalrekening en wilt u uw betalingen automatisch doorleiden naar uw nieuwe rekening? Vul dan het aanvraagformulier voor de Overstapservice in.

Controleren
Na een jaar ontvangt u per post een herinnering met de datum van beëindiging van de Overstapservice. Kijk tegen die tijd in internetbankieren de betalingen van de afgelopen maand zelf ook na. Bedragen die nog via de Overstapservice lopen zijn te herkennen aan de tekst 'Overstapservice via' of een variant daarvan. Deze partijen hebben het rekeningnummer nog niet aangepast in hun administratie. Neem dus contact op met deze partijen en vraag ze uw nieuwe rekeningnummer door te voeren.

Kijk hier voor meer informatie over de Overstapservice.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar: