Wil je papieren afschriften aanzetten, dan regel je dat in Internet Bankieren als je inlogt met een Identifier. Heb je geen Identifier en wil je papieren afschriften aanzetten? Bel ons dan.
Zo werkt het:
Log in op Internet Bankieren
Klik op Zelf regelen>Rekeninginstellingen
Klik op Rekening gegevens
Selecteer de juiste rekening
Klik bij Rekeningafschriften op Wijzigen en volg de stappen
Je betaalt voor papieren afschriften. Onze tarieven vind je op onze website. Je kunt papieren afschriften niet aanzetten voor Triodos Internet Sparen of de Triodos Jongeren Rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Als de batterij van je Identifier leeg is, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je de pincode van je Identifier niet meer weet, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Blokkeer dan de Identifier en bel ons daarna. Houd je rekeningnummer en Identifier bij de hand.
Identifier blokkeren
Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je Identifier toe is aan vervanging, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Heb je nog stukken op de rekening staan, dan verkopen wij deze eerst
Wij sluiten de rekening zodra alle stukken verkocht zijn
Je ontvangt een bevestiging per e-mail
Als je geen andere rekeningen hebt, dan ontvang je na het opheffen van je rekening geen Financieel Jaaroverzicht meer. Ook zijn je afschriften dan niet meer in te zien in Internet Bankieren. Download daarom je Financieel Jaaroverzicht(en) en je afschriften voordat je de rekening opheft.
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren en ontvang je ook een Financieel Jaaroverzicht.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je beëindigt een betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
Log in op de app
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening die je wilt opheffen
Tik op Rekening sluiten en volg de stappen
Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
Zie je de optie Rekening sluiten niet, scroll dan naar beneden in het scherm
Na het opheffen van je rekening ontvang je geen Financieel Jaaroverzicht meer. Ook zijn je afschriften niet meer in te zien als je geen rekening meer hebt. Download daarom je Financieel Jaaroverzicht(en) en je afschriften voordat je de rekening opheft.
We heffen je rekening binnen 1 dag op.
Geen app
Je kunt je rekening ook sluiten in Internet Bankieren via Zelf regelen>rekeninginstellingen>Rekening sluiten.
Kun je je rekening niet opheffen via de app of Internet Bankieren? Beëindig je rekening dan schriftelijk. Gebruik hiervoor het Opheffingsformulier Particuliere Rekening. Na ontvangst van het formulier, sluiten wij je rekening binnen 5 werkdagen.
Vervolg
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je niet meer kunt inloggen met je Identifier, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je minderjarig of een zakelijke klant? Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand. Wij zorgen dat je weer kunt inloggen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen dan ook nooit om:
aan de telefoon of per e-mail persoonlijke inlogcodes of je pincode te delen.
via een link in een e-mail of SMS in te loggen.
Veilige verbinding Log alleen in op Internet Bankieren als de adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Deze herken je aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Twijfel je of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of SMS dan door naar [email protected].
Wat je moet doen als je je wachtwoord niet meer weet, hangt af van de situatie.
Particuliere rekening Als je je wachtwoord niet meer weet, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuw wachtwoord.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt geen gebruikersnaam of wachtwoord meer nodig.
Je ontvangt een e-mail dat je toegang tot Internet Bankieren is geblokkeerd
Binnen 3 werkdagen ontvang je een brief met een tijdelijk wachtwoord
Je wijzigt het tijdelijke wachtwoord zodra je inlogt. De gebruikersnaam blijft hetzelfde
Lees hier wat je doet als je je gebruikersnaam niet meer weet.
Broodfondsrekening
Als je een nieuwe rekening aanvraagt, maak je een tijdelijk wachtwoord aan om de aanvraag af te ronden. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Zakelijke rekening
Nieuwe rekening Lees hier wat je doet als je het wachtwoord dat je voor je rekeningaanvraag hebt gemaakt niet meer weet.
Identificatie Als wij je hebben gevraagd om een kopie van je legitimatiebewijs te uploaden of een identificatiestorting te doen, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Aanvullen gegevens zakelijke rekening Als wij je hebben gevraagd om voor je zakelijke rekening aanvullende gegevens aan te leveren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Voorwaarden wachtwoord Een geldig wachtwoord bestaat uit minimaal 8 en maximaal 64 karakters. In het door jou gekozen wachtwoord dien je minimaal drie van de volgende karakters op te nemen: hoofdletter, kleine letter, cijfer, speciaal karakter. Het wachtwoord mag niet je geboortedatum (ddmmjjjj), gebruikersnaam of rekeningnummer bevatten. Kies een gemakkelijk door jou te onthouden wachtwoord.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt de rekening van je kind online inzien als je bij ons ingeschreven bent als wettelijk vertegenwoordiger.
Heb je al inloggegevens en zie je de rekening van je kind niet in je rekeningoverzicht, bel ons dan. We koppelen dan de rekening van je kind aan je inloggegevens.
Als je nog geen inloggegevens hebt, download dan de Triodos Bankieren app. Kies voor Toegang tot mijn rekening(en) en vervolgens voor Mobiel Bevestigen. Volg daarna de stappen. Houd je paspoort of identiteitskaart bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je downloadt je afschriften via Internet Bankieren.
Internet Betaalrekening en Internet Spaarrekening
Log in op Internet Bankieren
Klik links in het menu op Zelf regelen
Klik rechts in het menu op Downloads en daarna op Rekeningafschriften
Selecteer de rekening waarvan je afschriften wilt downloaden
Zoek in de lijst het rekeningafschrift dat je wilt downloaden en klik op Download
Beleggersrekening
Log in op Internet Bankieren
Klik op je beleggersrekening
Scroll naar beneden en klik bij Transacties op de transactie waarvan je een afschrift wilt
Klik op Download
Wil je bij- en afschrijvingen inlezen in een boekhoudprogramma? Lees hier hoe je dat doet.
Stuur als bijlage een kopie mee van de door de notaris opgestelde volmacht of je levenstestament
Vervolg Wij verwerken je verzoek binnen 1 week na ontvangst. Heb je voor de gemachtigde een Triodos Betaalpas aangevraagd, dan betaal je beiden de maandelijkse kosten voor de rekening.
Stuur het formulier per post en gevraagde documenten naar Triodos Bank
Wil je een rekeninghouder toevoegen aan een beleggersrekening? Bij de eerste aankoopopdracht moet de nieuwe rekeninghouder een kennis- en ervaringstoets doen
Woont een rekeninghouder of gemachtigde in het buitenland, dan is het niet mogelijk om deze toe te voegen op de rekening.
Vervolg
Binnen 5 werkdagen ontvangt een rekeninghouder voor een betaalrekening een Triodos Betaalpas en een eigen identifier
Binnen 5 werkdagen ontvangt een gemachtigde voor een betaalrekening een eigen identifier
Binnen 5 werkdagen ontvangt een gemachtigde of rekeninghouder voor een spaar- of beleggersrekening een gebruikersnaam en wachtwoord
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je koopt of verkoopt aandelen het eenvoudigst via onze app.
Zo werkt het
Log in
Tik op je Beleggersrekening
Tik op de belegging die je wilt kopen of verkopen
Wil je aankopen in een nieuw fonds? Klik dan onderaan op Meer Beleggen
Tik op Kopen of Verkopen en doorloop de stappen
Vervolg Bekijk in het overzicht Opdrachtverwerking wanneer je opdracht verwerkt is. De tijden gelden vanaf het moment dat we de opdracht ontvangen.
Geen app? Maak je geen gebruik van onze app, dan koop of verkoop je je aandelen via Internet Bankieren.
Log in
Klik op je beleggersrekening
Klik op de belegging die je wilt kopen of verkopen
Wil je aankopen in een nieuw fonds? Klik dan op Meer Beleggen
Klik op Kopen of Verkopen en doorloop de stappen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.