Kan ik een rekening openen als ik in het buitenland woon?
Je kunt geen rekening in Nederland openen als je in het buitenland woont.
Triodos Bank heeft ook kantoren in België, Engeland, Duitsland en Spanje. Woon je in een van deze landen, dan nodigen wij je uit om contact op te nemen met het kantoor ter plekke.
In onze videoZo werkt identificeren in de app zie je hoe je een goede opname van je identiteitsbewijs of gezicht maakt.
Dit zijn onze belangrijkste tips:
Je maakt het makkelijkst een opname met je smartphone
Zorg voor:
een goed verlichte omgeving die niet spiegelt
een egale achtergrond
Let erop dat er geen andere mensen op de opname staan
Controleer of de opname duidelijk en leesbaar is. Tik op Nee, opnieuw als dit niet het geval is
Maak zelf de opname van je gezicht. Uit veiligheidsoverwegingen is het niet toegestaan dat iemand anders dit doet
Zorg dat er geen licht weerkaatst op de opname
Identiteitsbewijs
Leg je identiteitsbewijs op een vlakke ondergrond
Leg iets op de hoeken als je identiteitsbewijs dichtklapt, maar zorg dat er geen gegevens worden bedekt
Let erop dat de opname scherp is en dat alle gegevens goed leesbaar zijn
Zorg dat je identiteitsbewijs volledig in het venster past
Maak bij een opname van je identiteitskaart ook een opname van de achterkant
Opname gezicht
Houd bij het maken van de opname je ogen open en kijk recht in de camera
Zorg dat je gezicht volledig zichtbaar is in het venster. Houd het toestel iets verder van je af als je gezicht niet wordt herkend
Het venster is een hulpmiddel om je gezicht goed in beeld te krijgen. Let er op dat alles wat je tijdens de opname in je beeldscherm ziet, ook zichtbaar wordt op de opname
Let erop dat je eventuele bril niet spiegelt. Zet indien mogelijk je bril af
Heeft dit antwoord je geholpen?
Welkom, wat leuk dat je een rekening bij ons wilt openen. We helpen je graag op weg. Je start je aanvraag op de website, je rekening vraag je vervolgens aan via de Mobiel Bankieren app.
Voordat je start
Houd je paspoort, identiteitskaart of verblijfsvergunning bij de hand
Je kunt geen rijbewijs gebruiken
Bekijk de videozo werkt identificeren in de app en lees de tips
Zo werkt het:
Je start je aanvraag voor een rekening op de website:
Welkom, wat leuk dat je een rekening bij ons wilt openen. We helpen je graag op weg. Je start je aanvraag op de website, je rekening vraag je vervolgens aan via de Mobiel Bankieren app.
Voordat je start:
Houd je paspoort, identiteitskaart of verblijfsvergunning bij de hand
Je kunt geen rijbewijs gebruiken
Bekijk de videozo werkt identificeren in de app en lees de tips
Gebruik allebei een eigen e-mailadres en eigen smartphone om de rekening te openen
Zo werkt het:
1e Rekeninghouder:
Start de aanvraag voor een rekening op de website:
Volg de stappen in de app om de rekening aan te vragen
Nadat je de aanvraag hebt afgerond, ontvangt de 1e rekeninghouder een e-mail om jou als 2e rekeninghouder te bevestigen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Iedere dag berekenen we de rente over het bedrag dat op dat moment op je spaarrekening staat. Op 1 januari tellen we al deze bedragen bij elkaar op en maken dat bedrag over op je spaarrekening.
In de Mobiel Bankieren app zie je de opgebouwde rente als je tikt op het dropdownmenu achter het saldo van je spaarrekening
De opgebouwde rente wordt iedere eerste dag van de maand bijgewerkt
We berekenen de rente per rekening, ongeacht het aantal rekeninghouders. Je ontvangt op een en/of rekening dus dezelfde rente als op een rekening die op 1 naam staat
Heb je een deposito, dan ontvang je de rente na afloop van de looptijd van het deposito. Je kunt je deposito inzien in Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heb je een zakelijke Triodos Betaalpas? Lees hier wat je kan doen.
De belangrijkste redenen waarom je niet kunt betalen met je nieuwe Triodos Betaalpas zijn:
Je hebt contactloos betalen nog niet geactiveerd met je pincode Gebruik je de pas voor de eerste keer, steek hem dan in de betaal- of geldautomaat en toets je pincode in. Daarna kun je contactloos, online of in het openbaar vervoer betalen
De winkelier heeft de software van zijn betaalautomaat nog niet geüpdatet Het kan zijn dat de betaalautomaat van de winkelier je nieuwe Triodos Betaalpas nog niet herkent, ondanks dat je bij de eerste keer je betaalpas hebt geactiveerd met je pincode. Reden is dat een aantal winkeliers hun betaalautomaat nog geen software-update heeft gegeven. Vul dit formulier in, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact op met de winkelier om betalen met je nieuwe betaalpas ook in jouw winkel mogelijk te maken. Triodos Bank kan niet aangeven wanneer de software-update van de betaalautomaat gaat plaatsvinden
Het saldo op je rekening is onvoldoende Controleer of er voldoende saldo op je rekening staat en of je betaalpas niet is geblokkeerd
Met de nieuwe Visa Triodos Betaalpas is er een mogelijkheid om online betalingen (e-Commerce) te doen die vergelijkbaar zijn met een creditcard. Triodos Bank biedt zelf geen creditcard aan.
Je kan een creditcard van een bestaande creditcardaanbieder wel koppelen aan je Triodosrekening:
Vraag een creditcard aan bij de organisatie van je keuze
Geef je Triodos Internet Betaalrekening op als tegenrekening
De creditcardorganisatie schrijft betalingen met je creditcard af van je Triodos rekening. Let op: creditcards van een andere bank kun je niet altijd koppelen.
Waarom heeft Triodos Bank geen creditcard?
Triodos Bank biedt geen creditcard aan omdat:
De inrichting van een creditcardorganisatie kostbaar is
Er voldoende aanbieders van creditcards zijn
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt een spaarrekening bij Triodos Bank openen als je geen betaalrekening bij ons hebt. Als tegenrekening geef je op:
een andere betaalrekening bij een Nederlandse bank
Na het openen van de rekening kun je via de Mobiel Bankieren app de Overstapservice aanvragen. Deze zorgt er onder andere voor dat de af- en bijschrijvingen van je oude rekening 13 maanden automatisch worden doorgezet naar je nieuwe Triodos rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt rood staan als je dit zelf aanvraagt. Dat kan als je:
18 jaar of ouder bent
in Nederland woont
3 maanden achter elkaar voldoende inkomen op je rekening hebt ontvangen:
minimaal 500 euro per maand als je maximaal 500 euro wilt rood staan
minimaal 1000 euro per maand als je maximaal 1000 euro wilt rood staan
Je kiest voor een krediet van 500 of 1000 euro. Als je je rekening minimaal 3 maanden in gebruik hebt, kun je rood staan aanvragen in de Mobiel Bankieren App.
Zo werkt het:
Log in op de Mobiel Bankieren app
Tik rechtsonder de app op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de Internet Betaalrekening waarvoor je rood staan wilt aanvragen
Scroll naar beneden en tik op Rood Staan
Tik op Doorgaan
Kies het bedrag dat je rood wilt staan en tik op Doorgaan
Bevestig dat je akkoord gaat met de voorwaarden
Bevestig je aanvraag met je pincode
Heb je een Identifier, dan bevestig je de aanvraag met je Identifier
Vervolg
We beoordelen je aanvraag binnen 5 werkdagen. Is je aanvraag goedgekeurd, dan ontvang je een bericht in de app. Daarna kun je rood staan direct gebruiken.
Je kan nu in- en uitchecken met je betaalpas in het openbaar vervoer (OV). Dit werkt nadat je de betaalpas eerst een keer gebruikt hebt met je pincode in een winkel. Reizen met je Triodos Betaalpas werkt precies hetzelfde als met een OV-chipkaart. Het is belangrijk dat je bij het in- en uitchecken dezelfde betaalpas gebruikt.
Zo werkt het:
Haal je Triodos Betaalpas uit je portemonnee of pasjeshouder
Houd je Triodos Betaalpas bij het inchecken tegen de kaartlezer op het treinstation, in de metro, in de tram of in de bus
Houd je Triodos Betaalpas bij het uitchecken tegen de kaartlezer op het treinstation, in de metro, in de tram of in de bus
Voor meer informatie kijk op de website van OVpay.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een e-Commerce betaling is een online betaalmogelijkheid van een webwinkel zoals bijvoorbeeld iDeal, PayPal of een creditcard. Wil je online betalen met e-Commerce? Dit werkt nadat je de betaalpas eerst een keer hebt gebruikt hebt met je pincode.
Zo werkt het:
Kies bij je Betaalmethode voor Visa of Debit Card betaling
Vul je 16-cijferige kaartnummer in, deze vind je op de achterkant van je Triodos Betaalpas
Vul vervolgens de vervaldatum (Exp. Date) en de 3-cijferige Security code (CVV) in. Deze gegevens vind je op de achterkant van je Triodos Betaalpas
De webwinkel bepaalt of er nog een bevestiging nodig is in de Triodos Mobiel Bankieren app
Goed om te weten:
Je Triodos Betaalpas is een debit betaalpas. Daarmee wordt het bedrag dat je online uitgeeft direct van je betaalrekening afgeschreven. Dit is anders dan met een creditcard, waarbij je koopt op krediet. Dan betaal je later het geld terug
Bij een credit card kun je vaak meer uitgeven dan het bedrag dat op je betaalrekening staat, maar daar betaal je vaak ook een hoge rente voor
Bij sommige aankopen heeft een creditcard extra voordelen, zoals aankoop- of aflevergarantie, prijsbescherming en reisverzekering. Deze voordelen heb je niet bij je nieuwe Triodos Betaalpas
Doe je een e-Commerce betaling buiten Europa? Dan moet de dekking van je pas op Wereld staan
Je kunt met je Triodos Betaalpas in Nederland €500 per dag opnemen.Het opnamelimiet per dag kun je tijdelijk verhogen via de Triodos Mobiel bankieren app:
als particuliere klant tot maximaal €1.000
als eenmanszaak tot maximaal €1.500
De opnamelimiet voor een Triodos Jongeren Rekening is €250 per dag en kan niet verhoogd worden.
Zo werkt het
Log in
Tik op Meer
Tik op Betaalpassen
Tik op de betaalpas waarvan je de limiet wilt wijzigen
Tik op Daglimiet
Tik op Geldopname
Vul de nieuwe limiet en einddatum in
De nieuwe limiet is maximaal een week actief
Klik op Bevestigen en volg de stappen
Je nieuwe limiet gaat 4 uur na bevestiging in. Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Het is volgens onze voorwaarden niet toegestaan om een particuliere rekening voor zakelijke doeleinden te gebruiken. Voor zakelijke betalingen open je altijd een Internet Zaken Rekening.
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.