Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service particuliere klanten

Ik zoek geen informatie over Particulieren Ga naar informatie voor/over: Ondernemers Private Banking Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een bedrag terugkrijgen wat naar een gesloten rekening is overgeboekt?

Als u per abuis naar een gesloten rekening hebt overgeboekt zijn er drie opties.

De rekening is kort geleden gesloten (minder dan twee jaar geleden)
In dit geval zal het bedrag binnen twee werkdagen retour worden gestort. U hoeft niets te doen.

De rekening is langer geleden gesloten
In dat geval kan het goed zijn dat het rekeningnummer inmiddels door iemand anders wordt gebruikt. U kunt dan telefonisch contact met ons opnemen. We sturen een bericht naar de nieuwe rekeninghouder om het bedrag terug te vragen. Een dwangmiddel hebben we niet. Als deze persoon het bedrag niet binnen 6 weken terug boekt ontvangt u van ons de naam en adresgegevens. Als u belt zullen we u enkele vragen stellen ter identificatie. Houd voor dat doel uw rekeningnummer en het nummer van uw identifier bij de hand.

Naast dit verzoek kunt u zelf nog een overboeking doen van € 0,01 naar het verkeerde rekeningnummer, waarin u in de omschrijving met hoofdletters verzoekt het verkeerd overgemaakte bedrag terug te boeken.

Let op; In verband met aan ons berekende kosten door de ING, doen wij géén navraag bij transacties lager dan € 25,-. Wanneer een overboeking langer dan 2 maanden terug heeft plaatsgevonden is de ondergrens € 100,-. Deze ondergrenzen zijn alleen van toepassing bij verkeerde overboekingen naar ING rekeningen.

De rekening is toch nog actief
Als de rekening nog actief is moet de rekeninghouder er nog bij kunnen. Het bedrag kan dan naar u worden teruggestort.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar: