Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service particuliere klanten

Ik zoek geen informatie over Particulieren Ga naar informatie voor/over: Ondernemers Private Banking Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik als particuliere rekeninghouder een tegenrekening wijzigen, toevoegen of verwijderen?

U wilt graag een aanpassing doen voor uw tegenrekening. Graag vertel ik hoe u dit kunt regelen.

U print dit formulier uit en vult het in. Wij ontvangen dit formulier graag per post. Stuur het daarom ondertekend, zonder postzegel naar: Triodos Bank, antwoordnummer 170, 3700 VB Zeist.

Let op! Wijzigt u de tegenrekening van uw beleggersrekening dan zijn er twee mogelijkheden:

1) Kiest u een externe tegenrekening (bij een andere bank) dan dient dit een betaalrekening te zijn. Wij gebruiken uw tegenrekening namelijk ook om de bedragen van uw aankopen af te schrijven. Houdt u er rekening mee dat een aankoop langer duurt als u kiest voor een externe rekening. Dit heeft te maken met de wettelijk, verplichte vooraankondiging die wij moeten doen. Voor een uitleg over het verloop van een aanloop kunt u klikken op de volgende link: opdrachtverwerking

2) Wordt uw tegenrekening een Triodosrekening, dan kunt u of een betaal- of een spaarrekening aan ons doorgeven (echter geen maandspaarrekening). Een Triodos tegenrekening heeft als voordeel dat de aankoop sneller verloopt. Mocht u nog geen betaal- of spaarrekening bij ons hebben, dan kunt u overwegen om een van beide te openen. Een spaarrekening is bovendien kosteloos.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar:

Alle veelgestelde vragen over 'Rekening'