Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service particuliere klanten

Ik zoek geen informatie over Particulieren Ga naar informatie voor/over: Ondernemers Private Banking Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Hoe veilig is contactloos betalen?

Betalen op een nieuwe manier zonder pincode klinkt erg spannend. Gelukkig heeft men goed nagedacht over de veiligheid van contactloos betalen en stellen wij ons coulant op als er met een gestolen pas contactloos wordt betaald.

  • Zo moet er met de pas eerst een transactie zijn gedaan met pincode, alvorens met de Wereldpas contactloos betaald kan worden.
  • Om een contactloze betaling succesvol uit te voeren moet de pas een paar seconden, vlakbij de lezer van de betaalautomaat worden gehouden. Het is niet mogelijk om met de pas op afstand contactloos te betalen
  • Als u geen gebruik wilt maken van contactloos betalen dan kunt u dit via het internet bankieren aan of uitzetten.
  • Mocht uw pas verloren of gestolen zijn dan is het zaak de pas zo snel mogelijk te blokkeren. U kunt de pas 24 uur per dag blokkeren via de bankpassen meldcentrale: 0800-0313 tel buitenland : +31 88-3855372. Houd uw rekeningnummer bij de hand om de pas direct te kunnen blokkeren. Is uw wereldpas na verlies of diefstal toch gebruikt voor contactloze betalingen? Laat het ons zo spoedig mogelijk weten. Wij vergoeden het bedrag dat is afgeboekt.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar: