Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service particuliere klanten

Ik zoek geen informatie over Particulieren Ga naar informatie voor/over: Ondernemers Private Banking Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Wat regel ik bij Triodos Bank na het overlijden van een rekeninghouder?

Als een naaste is overleden, breekt een verdrietige periode aan waarin veel zaken afgehandeld moeten worden. Er komt veel op u af, terwijl uw hoofd hier meestal niet naar staat. Het is daarom goed om onderscheid te maken tussen zaken die direct gedaan moeten worden en zaken die later geregeld kunnen worden.

Direct regelen
Het is belangrijk dat u Triodos Bank snel op de hoogte stelt van het overlijden. Wanneer u de nalatenschap afwikkelt voor een rekeninghouder, geeft u dat schriftelijk aan ons door. Afhankelijk van de situatie hebben wij daarnaast een aantal documenten van u nodig.
Wij hebben een schema opgesteld waarin u kunt nagaan welke documenten wij van u nodig hebben voor de financiële afhandeling. Bekijk hier het schema.
Blijkt uit het schema dat wij van u een vrijwaringsformulier nodig hebben, dan kunt u deze hier downloaden:

Vrijwaringsformulier voor echtgeno(o)t(e)
Vrijwaringsformulier overig

Later regelen
Een wijziging of opzegging van de rekening hoeft u niet direct te regelen, dat kunt u op een later tijdstip, wanneer het u schikt, altijd nog aan ons doorgeven.

Wat doet Triodos Bank na ontvangst van uw stukken
Zodra wij een schriftelijke bevestiging van overlijden hebben ontvangen, passen wij de tenaamstelling op de rekening aan naar ‘Erven dhr/mevr’. Triodos Bank stuurt vervolgens uitsluitend nog post naar het adres van de overledene die betrekking heeft op de rekening zelf, zoals afschriften.
Zodra wij uw verzoek tot het wijzigen of opzeggen van de rekening(en) hebben ontvangen zorgen wij ervoor dat dit binnen 2 weken is verwerkt. U ontvangt hiervan schriftelijk bericht.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar: