Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service particulieren

Ik zoek geen informatie over Particulieren Ga naar informatie voor/over: Ondernemers Private Banking Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Waar moet ik aan denken als ik een Wereldbetaling ga doen?

Wanneer u een betaling doet naar een land dat niet binnen het SEPA gebied valt, dan kunt u de betaling als 'Wereld betaling*' aanleveren in Internet Bankieren.
Wanneer u niet eerder een wereldbetaling hebt gedaan, dient u deze eerst te activeren via het internet bankieren. U doet dit als volgt:
- Log in in Internet Bankieren
- Klik links in het menu op 'Gegevens wijzigen' en vervolgens op 'Rekeninggegevens'. Zodra u de bevestiging heeft gegeven voor het activeren, kunt u twee uur later de betaling invullen. Deze twee uur is de verwerkingstijd.

Bij een wereld betaling dient u rekening te houden met de volgende punten:
- Triodos verwerkt de wereldbetalingen via een vaste correspondent bank die zijn eigen netwerk van correspondent banken heeft om het geld bij de begunstigde te krijgen.
- Voor een goede verwerking kunt het beste alleen de gegevens invullen van de eind begunstigde. Heeft u van de begunstigde gegevens gekregen van een correspondent bank dan kunt u deze gegevens van de correspondent bank invullen in het omschrijvingsveld.

Let op!
- Voor een Wereldbetaling worden extra kosten gerekend. Kijk hier voor de kosten van een wereldbetaling. 
- Wanneer u een zakelijke rekening hebt kan het zijn dat u de mogelijkheid voor wereldbetalingen eerst schriftelijk dient aan te vragen. Stuur daarvoor het 'wijzigingsformulier zakelijke gebruiker' en/of wijzigingsformulier zakelijke rekening' toe.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar:

Alle veelgestelde vragen over 'Buitenland'

Contact

Neem contact op met Triodos Bank