Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service particuliere klanten

Ik zoek geen informatie over Particulieren Ga naar informatie voor/over: Ondernemers Private Banking Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Waar moet ik aan denken als ik een betaling naar China doe?

Wilt u een betaling naar China doen, dan kan dat via Triodos Internet Bankieren, en selecteert u Wereld Betaling. Wanneer u nog nooit een wereldbetaling gedaan hebt dan dient u deze eerst te activeren via het internet bankieren. U doet dit door te kiezen voor gegevens wijzigen en vervolgens rekeninggegevens hier kunt u de buitenlandse betalingen activeren. Wanneer u een zakelijke rekening hebt kan het zijn dat u de mogelijkheid voor wereldbetalingen eerst schriftelijk dient aan te vragen. Neem dan telefonisch contact met ons op. We helpen u graag aan de juiste formulieren. 

Banken in China controleren streng of de gegevens van de begunstigde, die u heeft opgenomen in uw betaling naar China, exact overeenkomen met de gegevens die de Chinese bank geregistreerd heeft. Neemt u dus de naam en adresgegevens van de begunstigde exact over van de factuur en kort geen termen af, bv, kort Limited niet af naar Ltd. Omgekeerd geldt hetzelfde: als de factuur de afkorting Ltd bevat, neem dit dan over en schrijf het niet voluit. Als u twijfelt of u de juiste gegevens van de begunstigde hebt vraag dit dan eerst na bij de begunstigde. Wanneer er gegevens niet kloppen en de Chinese bank stuurt het geld retour dan worden er door de correspondent banken kosten ingehouden op het originele bedrag. Hiervan is niet bekend hoe hoog deze kosten zijn, maar deze kunnen aanzienlijk oplopen.

Wanneer u zeker bent de juiste gegevens van de begunstigde te hebben kunt u deze in het scherm van de wereldbetaling invullen bij rekeningnummer en tenaamstelling.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar:

Alle veelgestelde vragen over 'Buitenland'