Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service particuliere klanten

Ik zoek geen informatie over Particulieren Ga naar informatie voor/over: Ondernemers Private Banking Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Hoe boek ik een automatische afschrijving terug?

U kunt de meeste incasso’s zelf terugboeken. Het terugboeken van een incasso wordt ook wel ‘storneren’ genoemd.

Hoe boek ik een incasso terug?
1. U logt in op bankieren.triodos.nl;
2. U opent het menu “Incasso's” -> “Overzicht”;
3. U klikt de link “terugboeken” achter de incasso die u ongedaan wil maken;
4. U geeft de reden van terugboeken op;
5. Als u geen andere incasso’s wil storneren, bevestigt u de stornering in de verzendlijst met uw identifier.

Wanneer staat het geld weer op mijn rekening?
Nadat u de stornering bevestigd hebt, wordt uw bestedingsruimte direct verhoogd, het bedrag staat daarmee tot uw beschikking. Het saldo van uw rekening wordt binnen maximaal twee werkdagen bijgewerkt.

Melding onterechte incasso
Vindt u een incasso onterecht maar hebt u geen recht op terugboeking of is de terugboekingstermijn verstreken? Neem dan contact op met de organisatie die het bedrag bij u heeft geïncasseerd of doe een melding onterechte incasso, vult u dan dit formulier in en stuur het ons toe. Dit kan tot dertien maanden nadat het bedrag is afgeschreven.

Terugboekingstermijnen incasso's
Voor alle incasso's geldt 56 dagen. Alleen Business to Business incasso's en overheidsvorderingen zijn hier een uitzondering op. Deze kunt u niet storneren.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar: