Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service particuliere klanten

Ik zoek geen informatie over Particulieren Ga naar informatie voor/over: Ondernemers Private Banking Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Wat moet ik doen bij een geweigerde betaling?

Een geweigerde betaling kunt u terug vinden in internetbankieren.

Is het een betaling die u zelf hebt ingevoerd?
Dan vindt u deze onder: 'Overzichten' en dan 'Geweigerde opdrachten'.

Betreft het een incasso?
U vindt de geweigerde incasso dan onder: 'Incasso's' en dan 'Overzicht'. Kijk dan onder het kopje 'Historie'. 

Wanneer u een melding heeft gehad dat een incasso is geweigerd, kunt u het beste contact opnemen met de organisatie (incassant) die van uw rekening heeft willen incasseren. Het aanvullen van het saldo zal er niet toe leiden dat de incasso alsnog van uw rekening wordt geschreven. Dit heeft te maken met het feit dat een incasso-opdracht eenmalig wordt aangeleverd, bij weigering komt deze te vervallen. Als u contact opneemt met de incassant, dan kunnen zij u aangeven of zij nogmaals bij u gaan incasseren of dat u het bedrag zelf moet overmaken.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar: