Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

iDIN

De nieuwe manier van identificeren

Waarom iDIN?

  • Makkelijk en veilig identificeren met de inloggegevens die u ook gebruikt voor Triodos Internetbankieren.
  • Geen aparte gebruikersnamen en wachtwoorden meer onthouden voor diverse websites.
  • Eén manier van inloggen bij bedrijven en instellingen.

Deze Youtube video kunt u nog niet bekijken.Accepteer eerst cookies om dit mogelijk te maken.Accepteer cookies

Online identificeren met iDIN

iDIN is een dienst die in samenwerking met de andere banken is ontwikkeld, waarmee klanten zich online kunnen identificeren. Het aanmaken en onthouden van veilige toegangscodes op verschillende websites, is met de komst van iDIN opgelost. U kunt voortaan makkelijk en veilig inloggen en identificeren bij online dienstverleners en webwinkels die iDIN op hun websites aanbieden. Ook bij de Belastingdienst kunt u straks iDIN gebruiken als nieuwe identificatiemethode.

 

Veiligheid

Organisaties die iDIN aanbieden, laten van tevoren zien welke gegevens ze van je vragen. Zij krijgen geen toegang tot andere gegeven waarom niet expliciet gevraagd is, zoals saldo- en transactiegegevens.

Triodos Bank en de andere banken mogen niks doen met uw logingegevens, zoals welke webpagina’s u heeft bezocht of welke bestellingen u heeft gedaan. Zo blijft uw privacy gewaarborgd.

Omdat u inlogt op de beveiligde omgeving van Triodos Bank, en via onze identifiër de gegevens bevestigt, is het een veilig systeem. Net zo veilig als bijvoorbeeld betalen met iDEAL.

Logo iDIN

Hoe werkt iDIN bij Triodos Bank?

Identificeren met iDIN lijkt sterk op de manier waarop iDEAL werkt.

U klikt op het iDIN logo en selecteert ‘Triodos Bank’ uit de lijst met banken.
Ons iDIN startscherm wordt dan opgestart. Daar logt u in met uw vertrouwde identifiër.

Organisaties kunnen u met iDIN om diverse gegevens vragen, onder andere naam, geslacht, geboortedatum, woonadres, telefoonnummer of e-mailadres.
Bevestigt u de gegevens die gevraagd worden door de organisatie.

U moet altijd toestemming geven voor het verstrekken van gegevens en u ziet exact welke gegevens worden verstuurd. Lees voor het versturen altijd goed hoe de organisatie met uw gegevens omgaat. Na bevestiging van de gegevens keert u automatisch terug naar de website van de organisatie.

Bij sommige bedrijven dient u iDIN eenmalig te activeren, voordat u kunt inloggen via iDIN.