Slim Opgewekt wint Hart-Hoofdprijs 2017

Publiek kiest voor zevende keer meest vernieuwende en inspirerende duurzame ondernemer

17-05-2017 |

Slim Opgewekt is uitgeroepen tot de winnaar van de Triodos Hart-Hoofdprijs 2017. De publieksprijs van 10.000 euro is dit jaar voor de zevende keer toegekend aan de meest inspirerende duurzame ondernemer. Slim Opgewekt wil met dit bedrag een programma voor middelbare scholieren opzetten, om ook jongeren meer bewust te maken van duurzaamheid.

Slim Opgewekt was genomineerd voor de Hart-Hoofdprijs, omdat de onderneming al 85 scholen verduurzaamde met zonnepanelen, led-verlichting en bewustwordingscampagnes. Slim Opgewekt combineert onderzoek, advies, inkoop, realisatie, beheer en educatie. De aanpak sluit aan bij de behoefte van scholen: energiekosten omlaag, begrip van duurzaamheid bij kinderen omhoog.

Slim Opgewekt winnaar Hart-Hoofdprijs 2017

De enthousiaste winnaars van Slim Opgewekt, met in het midden Hilde van Dijk (Foto: Pieter van den Boogert)

De belangstelling voor de zevende Hart-Hoofdprijs was groot. De video’s waarin de genomineerden vertellen over hun dromen en drijfveren, werden maar liefst 450.000 keer bekeken. Bijna 13.000 mensen brachten hun stem uit.

Naast Slim Opgewekt waren zorgorganisatie Siza, het Herman van Veen Arts Center, landbouwbedrijf De Terp, modeplatform Charlie + Mary en het Utrechts Monumenten Fonds genomineerd. Het bleef lang spannend welke genomineerde de prijs zou winnen. Slim Opgewekt won uiteindelijk met 4.727 stemmen.

De Hart-Hoofdprijs 2017 is dinsdagavond 16 mei tijdens een speciale bijeenkomst voor ondernemers uitgereikt door Patty Zuidhoek, directeur Zakelijke Relaties van Triodos Bank Nederland. Het evenement vond plaats in de Prodentfabriek te Amersfoort. In deze verduurzaamde industriële evenementenlocatie financierde Triodos Bank poppodium Fluor.

De Hart-Hoofdprijs is een publieksprijs die in 2011 is ingesteld door Triodos Bank. Met de prijs wil de bank de door haar gefinancierde ondernemers een positieve impuls geven en op een laagdrempelige manier aan een breed publiek laten zien wat de bank financiert.

> Lees meer over Slim Opgewekt en wat zij met het prijzengeld gaan doen

De mensen van Triodos Bank helpen u graag van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.

Lees meer over Slim Opgewekt op dekleurvangeld.nl

Slim Opgewekt winnaar Hart-Hoofdprijs 2017