Klimaatgarant wint Hart-Hoofdprijs 2015

20-05-2015 | Het Ridderkerkse bedrijf Klimaatgarant dat de energieprestatie van woningen drastisch verbetert, is uitgeroepen tot winnaar van de Hart-Hoofdprijs 2015. De publieksprijs van 10.000 euro is dit jaar voor de vijfde keer toegekend aan de meest vernieuwende en inspirerende duurzame ondernemer. Klimaatgarant wil het bedrag inzetten voor een app waarmee klanten nog beter kunnen volgen hoe ze ervoor staan met hun energieverbruik, zodat ze hun woning helemaal ´op nul´ kunnen krijgen.

Klimaatgarant was genomineerd omdat het bedrijf samen met gemeentes, projectontwikkelaars en bouwbedrijven bekijkt hoe ze in woningen de hoogst mogelijke energiebesparing kunnen realiseren, met vaak een warm huis zonder energierekening als resultaat.

Bekijk de video hieronder met de reactie van Wim van den Bogerd van Klimaatgarant op het winnen van de prijs en wat hij hiermee gaat doen.

Deze Youtube video kunt u nog niet bekijken.

De belangstelling voor de vijfde Hart-Hoofdprijs was groot. Maar liefst 21.908 mensen hebben hun stem uitgebracht op een van de kandidaten. Naast Klimaatgarant waren WVO Zorg, De Hallen, Kytopia, Vechtclub XL en Biologische Boerderij Schuttershof genomineerd. Elke genomineerde vertelt op www.triodos.nl/hart-hoofdprijs in een korte video over zijn of haar initiatief. De video's zijn in totaal 160.000 keer bekeken. Het bleef tot het laatste moment spannend wie van de genomineerden de prijs zou winnen. Alle kandidaten kregen veel stemmen en in de top drie was het verschil slechts enkele honderden stemmen. Klimaatgarant won uiteindelijk met 5.624 stemmen.

De Hart-Hoofdprijs 2015 is dinsdagavond 19 mei  tijdens een speciale bijeenkomst voor ondernemers in Muziekgebouw aan ’t IJ in Amsterdam uitgereikt door Daniël Povel, directeur Zakelijke Relaties van Triodos Bank Nederland. Muziekgebouw aan ’t IJ is een van de podia uit de portefeuille Kunst en Cultuur van Triodos Bank.

klimaatgarant-winnaar

Foto: Pieter van den Boogert

De Hart-Hoofdprijs is een publieksprijs die in 2011 is ingesteld door Triodos Bank. De bank wil er de aandacht mee vestigen op ondernemers die gezien kunnen worden als duurzame koplopers in hun sector – en andere ondernemers met deze succesverhalen stimuleren. De prijs is vernoemd naar Triodos' pay off 'Volg je Hart - Gebruik je Hoofd', waarmee de bank duidelijk wil maken dat financieel en maatschappelijk rendement in haar optiek niet tegenover elkaar staan, maar elkaar juist kunnen versterken. Alle genomineerde ondernemers zijn gefinancierd door Triodos Bank.

De mensen van Triodos Bank helpen u graag van maandag tot en met vrijdag
van 08.00 tot 18.00 uur.