Jellie Banga is per 1 maart 2013 benoemd tot Chief Operating Officer (COO) Triodos Bank

22-11-2012 | Per 1 maart 2013 zal Jellie Banga toetreden tot de internationale directie (Executive Board) van Triodos Bank. Jellie Banga gaat de functie van Chief Operating Officer (COO) vervullen. Zij volgt Michael Jongeneel op, die begin van dit jaar is benoemd tot directeur van Triodos Investment Management. De Executive Board van Triodos Bank bestaat per 1 maart a.s. uit Peter Blom (CEO), Pierre Aeby (CFO) en Jellie Banga (COO).

Jellie Banga (1974) studeerde Bedrijfskunde aan de Universiteit Groningen en werkte de afgelopen 14 jaar bij ING. Sinds 2010 is zij directeur Products & Operations Zakelijke Kredieten van ING Bank Nederland. Daarvoor was zij onder andere secretaris van de Raad van Bestuur van ING Groep.

Vanuit haar brede ervaring zal Jellie Banga een belangrijke bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van Triodos Bank. Ze wordt binnen Triodos Bank verantwoordelijk voor de centrale Operations, ICT en de internationale coördinatie van de sterk groeiende Personal Banking activiteiten.

Jellie Banga: ‘Ik ben blij dat ik de kans krijg als COO een belangrijke bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van Triodos Bank en daarmee aan een duurzamere maatschappij en wereld.’

Jellie Banga - Chief Operating Officer (COO)

Foto Jellie Banga: Anne-Marie Peek-Kok