Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Veel waardering voor campagne 'Klein. Het nieuwe groot'

19-06-2013 | De campagne ‘Klein. Het nieuwe groot’ is in de prijzen gevallen. Hij won onlangs een SAN Accent en een zilveren Esprix, beide in de categorie financiële dienstverlening. Daarnaast ontving Klein. Het nieuwe groot een zilveren 'Lamp' van de ADCN voor het concept. Daarmee gaven verschillende vakjury’s bestaande uit communicatieprofessionals blijk van hun waardering voor de campagne die Triodos Bank vorige zomer lanceerde.

Jij kunt het verschil maken

De campagne kreeg al veel bijval van ondernemers, politici, opiniemakers en duizenden anderen die geraakt zijn door het gedachtengoed dat erin besloten ligt. Het hart van de campagne is een korte film die laat zien dat steeds meer mensen zich realiseren dat ze met hun eigen initiatieven de kwaliteit van de samenleving kunnen versterken. En dat al die initiatieven bij elkaar zorgen voor de grote verandering – samen maken ze van klein, het nieuwe groot.

Mensen verbinden in plaats van producten verkopen

De campagne werd door de jury’s geprezen op het vlak van strategie en creatie, en het resultaat. Het maken van reclame zonder jezelf op de voorgrond te plaatsen, werd gezien als vernieuwend. Triodos Bank wil met de campagne mensen verbinden in plaats van producten verkopen. Deze omslag in het denken heeft er ook aan bijgedragen dat het hoofd marketing van de bank is verkozen tot Marketeer of the Year 2013.

Het concept van de campagne is tot stand gekomen in samenwerking met reclamebureau Dawn uit Amsterdam. De film is online bijna 95.000 keer bekeken en door veel mensen gedeeld.

Bekijk hier de film "Klein. Het nieuwe groot"

SAN Accent

Esprix

ADCN Lampen 2013

 

Deze Youtube video kunt u nog niet bekijken.

Accepteer eerst cookies om dit mogelijk te maken.

Accepteer cookies