Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

‘Tickertape Take Over’ opnieuw in de prijzen

04-06-2012 | De campagne ‘Tickertape Take Over’ van vorig najaar van Triodos Bank is eind mei opnieuw in de prijzen gevallen en kreeg een SAN Accent. Dit is de vakprijs voor en door adverteerders, uitgereikt door de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN). De campagne was een van de winnaars in de categorie financiële dienstverlening.

In een korte film is te zien hoe Triodos Bank de bekendste tickertapes ter wereld overneemt – die van de Nasdaq en Thomson Reuters op Times Square in New York. Waar in het hart van het financiële centrum normaal de beurskeursen te zien zijn, verschijnen ineens totaal andere indicatoren voor waarde, zoals ‘Art & Culture’ up, ‘CO2’ down. Winst en verlies gaan in de ogen van Triodos Bank namelijk over veel meer dan geld alleen; wat geld teweeg brengt, is minstens zo belangrijk. De campagne zorgde voor veel belangstelling van de pers en social media.

Bekijk hier de Tickertape Take Over’ film

De campagne won in mei ook nog een AMMA award, en eerder dit jaar een ADCN lamp in de categorie buitenreclame. Meer over SAN