Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Klantgerichtheid Triodos Bank valt in de prijzen

11-05-2012 | Donderdag 10 mei zijn twee Customer Centric DNA Awards toegekend aan Triodos Bank: die voor beste retail klantperformance in de bankensector en de overall award van alle onderzochte industrieën. Deze award gaat naar die bedrijven die er het best in slagen de klant centraal te zetten in hun klantcontact.

De jury bestaat uit de consument zelf. Onderzoeksbureau TNS NIPO doet een uitgebreid onderzoek naar de klantgerichtheid van een groot aantal bedrijven, in tien categorieën (waaronder ook supermarkten, energieleveranciers en mobiele telefonieaanbieders). Het kijkt daarbij onder andere naar het klantproces en kwaliteit van de medewerkers, consistentie van de dienstverlening en klantervaring, mond-tot-mond aanbevelingen en algemeen vertrouwen.

Triodos Bank sprak bij de aanvaarding van de awards de hoop uit dat in een tijd waar iedereen het lijkt te hebben over 'de klant centraal stellen', niet uit het oog wordt verloren dat werkelijke klantgerichtheid is gebaseerd op een menselijke, betekenisvolle relatie. In de optiek van Triodos gaat het daarbij niet in de eerste plaats om het centraal stellen van de klant, maar van zijn belang.

www.customercentricdna.nl
www.tns-nipo.com