Interactieve jaarverslag Triodos Bank 2017 online

“Wij financieren verandering en veranderen de financiële wereld”

05-04-2018 |

Het interactieve jaarverslag van Triodos Bank is vanaf nu online te bekijken. Het complete jaarverslag is beschikbaar in het Engels. Een verkorte versie is er in het Nederlands.

> Bekijk het interactieve, online jaarverslag

Het verslag beschrijft de visie van Triodos Bank op de wereld, hoe de ontwikkelingen in 2017 de activiteiten van de bank hebben beïnvloed, en omvat de financiële en niet- financiële resultaten. In infographics ziet u in een oogopslag alle cijfers.

Positieve verandering

Triodos Bank wil duurzaam bankieren. Hierbij gaat het om het inzetten van geld van spaarders en beleggers die een positieve verandering teweeg willen brengen. Op een manier die rekening houdt met de gevolgen voor natuur, cultuur en samenleving. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar de behoeften van de huidige, maar ook van toekomstige generaties.

Het financieren van verandering doen wij door kredieten te verstrekken aan en te investeren in duurzame ondernemingen. Praktijkvoorbeelden op milieu-, sociaal en cultureel gebied laten zien wat dit heeft betekend.

Visionair leiderschap

Om het financiële systeem te veranderen is visionair leiderschap vereist. Onze stakeholders willen ook dat wij dit uitoefenen, zoals blijkt uit de materialiteitsanalyse.

Het verslag van de Raad van Bestuur gaat dieper in op onze visie, de resultaten van 2017 en de uitdagingen voor de toekomst. Kijk in elk geval ook even de korte film hieronder met onze directievoorzitter Peter Blom.

Triodos Bank behaalt solide groei en een stabiel rendement

De totale groei van de leningenportefeuille was EUR 900 miljoen (+16%).

Triodos beleggingsfondsen groeien met 5% in 2017

Triodos beleggingsfondsen groeien met 5% in 2017.