Interactieve jaarverslag Triodos Bank 2016 online

“Een bank is er niet om alleen geld te maken”

11-05-2017 |

Het interactieve jaarverslag van Triodos Bank is vanaf nu online te raadplegen. Aan de hand van dit verslag kunt u zelf vaststellen hoe wij als pan-Europese waardengedreven bank het verschil hebben gemaakt in 2016.

Wij menen dat een bank er niet is om alleen geld te maken. We kijken dan ook verder dan de cijfers, en geven uitgebreid aandacht aan de effecten van de activiteiten van de bank. Dit doen we onder andere met praktijkvoorbeelden van kredietklanten die een positieve bijdrage aan de samenleving leveren. Onze resultaten brengen we tot leven met diverse infographics. En we gaan dieper in op onze impact. Wat is dat eigenlijk en hoe breng je die tot uiting?

Niet alleen willen we vooruitstrevende ondernemers financieren, maar ook onze invloed op de bankensector zelf vergroten. Vanuit welke visie op de wereld en met welke verwachtingen voor de toekomst we dat doen, kunt u natuurlijk ook lezen in het verslag.

Bekijk in elk geval ook even de korte film hieronder met onze directievoorzitter Peter Blom, over hoe Triodos Bank met geld een beweging voor duurzame verandering opbouwt.

Uitgelicht

Stel uw eigen jaarverslag samen

Met een interactieve grafiekgenerator ziet u in één oogopslag welke ontwikkelingen u wilt volgen (zoals bijvoorbeeld waar wij ook internationaal actief zijn of hoeveel geld ons door onze spaarders en beleggers in vertrouwen is gegeven). U kunt het hele verslag in een notendop bekijken of uw eigen verslag samenstellen door aan te vinken waarin u geïnteresseerd bent – en als u dat prettiger vindt, is het gehele jaarverslag ook als pdf te downloaden.