Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Bankensector presenteert tweede Vertrouwensmonitor

“Banken, doe wat je zegt en zeg wat je doet”

03-10-2016 | Op maandag 3 oktober 2016 verscheen de tweede jaarlijkse Vertrouwensmonitor Banken. Deze bevat actuele cijfers over het vertrouwen van consumenten in banken, de mate waarin zij het klantbelang centraal stellen en de waardering van de dienstverlening. De resultaten werden gepresenteerd tijdens een symposium dat werd georganiseerd door de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB). Hierbij waren bankbestuurders, -medewerkers, consumenten en toezichthouders aanwezig, waaronder de Autoriteit Financiële Markten. Naar aanleiding van de resultaten vond er een dialoog plaats over wat goed gaat bij banken en wat beter kan.

“Banken, doe wat je zegt en zeg wat je doet”

Uit de nieuwe monitor blijkt dat het vertrouwen van klanten in banken is stabiel gebleven ten opzichte van vorig jaar, en daarmee nog steeds laag is. Klanten hebben meer vertrouwen in hun eigen bank dan in banken in het algemeen. Consumenten geven aan dat 'open en eerlijk zijn' de grootste invloed heeft op het vertrouwen in banken. Matthijs Bierman, managing director van Triodos Bank Nederland, herhaalde tijdens het symposium dan ook zijn standpunt van vorig jaar: "Banken, doe wat je zegt en zeg wat je doet".

Triodos Bank onderschrijft het belang van de monitor, omdat deze gevolg geeft aan de wens van de bankensector om het vertrouwen in die sector te herstellen. Overigens doet Triodos Bank het goed in de monitor, met hogere scores dan gemiddeld op de meeste aspecten in de Vertrouwensmonitor die betrekking hebben op de eigen activiteiten.

Bekijk hier de scores in de Vertrouwensmonitor 2016 van Triodos Bank .

Welkom bij Triodos Bank

team-klantcontent-2015
De mensen van Triodos Bank helpen u graag van maandag tot en met vrijdag
van 08.00 tot 18.00 uur.

De ene bank is de andere niet

Steeds meer mensen en organisaties volgen hun hart èn hun hoofd en kiezen voor bankieren bij een duurzame bank.