Veelgestelde vragen
Je beëindigt een beleggersrekening schriftelijk.
- Stuur het Opheffingsformulier Particuliere Rekening per post naar Triodos Bank
- Heb je nog stukken op de rekening staan, dan verkopen wij deze eerst
- Wij sluiten de rekening zodra alle stukken verkocht zijn
- Je ontvangt een bevestiging per e-mail
Als je geen andere rekeningen hebt, dan ontvang je na het opheffen van je rekening geen Financieel Jaaroverzicht meer. Ook zijn je afschriften dan niet meer in te zien in Internet Bankieren. Download daarom je Financieel Jaaroverzicht(en) en je afschriften voordat je de rekening opheft.
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren en ontvang je ook een Financieel Jaaroverzicht.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je beëindigt een betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
- Log in op de app
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de rekening die je wilt opheffen
- Tik op Rekening sluiten en volg de stappen
- Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
- Zie je de optie Rekening sluiten niet, scroll dan naar beneden in het scherm
Na het opheffen van je rekening ontvang je geen Financieel Jaaroverzicht meer. Ook zijn je afschriften niet meer in te zien als je geen rekening meer hebt. Download daarom je Financieel Jaaroverzicht(en) en je afschriften voordat je de rekening opheft.
We heffen je rekening binnen 1 dag op.
Geen app
Je kunt je rekening ook sluiten in Internet Bankieren via Zelf regelen>rekeninginstellingen>Rekening sluiten.
Kun je je rekening niet opheffen via de app of Internet Bankieren? Beëindig je rekening dan schriftelijk. Gebruik hiervoor het Opheffingsformulier Particuliere Rekening. Na ontvangst van het formulier, sluiten wij je rekening binnen 5 werkdagen.
Vervolg
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je al klant bij ons bent, kun je iemand op je rekening machtigen op basis van een levenstestament of notariële volmacht.
Zo werkt het
- Print het Wijzigingsformulier Rekeninghouder/Gemachtigde uit en vul het in
- Onderteken beiden het formulier
- Ben je niet meer in staat het verzoek mede te ondertekenen, dan is de handtekening van de gevolmachtigde voldoende
- Stuur het formulier naar ons op per post
- Stuur als bijlage een kopie mee van de door de notaris opgestelde volmacht of je levenstestament
Vervolg
Wij verwerken je verzoek binnen 1 week na ontvangst. Heb je voor de gemachtigde een Triodos Betaalpas aangevraagd, dan betaal je beiden de maandelijkse kosten voor de rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je voegt een rekeninghouder of gemachtigde via het Wijzigingsformulier Rekeninghouder/Gemachtigde
Zo werkt het:
- Print het formulier uit en vul het in
- Onderteken het formulier
- Stuur het formulier per post en gevraagde documenten naar Triodos Bank
- Wil je een rekeninghouder toevoegen aan een beleggersrekening? Bij de eerste aankoopopdracht moet de nieuwe rekeninghouder een kennis- en ervaringstoets doen
Woont een rekeninghouder of gemachtigde in het buitenland, dan is het niet mogelijk om deze toe te voegen op de rekening.
Vervolg
- Binnen 5 werkdagen ontvangt een rekeninghouder voor een betaalrekening een Triodos Betaalpas en een eigen identifier
- Binnen 5 werkdagen ontvangt een gemachtigde voor een betaalrekening een eigen identifier
- Binnen 5 werkdagen ontvangt een gemachtigde of rekeninghouder voor een spaar- of beleggersrekening een gebruikersnaam en wachtwoord
Heeft dit antwoord je geholpen?
Voordat je een betaling buiten Nederland doet, activeer je eerst buitenlandbetalingen.
Je activeert buitenlandbetalingen eenvoudig via onze Mobiel Bankieren app. Heb je geen beschikking over de app, dan activeer je buitenlandbetalingen via Internet Bankieren.
Via de app:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de juiste rekening
- Tik op Buitenlandbetalingen om deze functie aan of uit te zetten
- Bevestig de wijziging met je Identifier of inlogcode
Via Internet Bankieren:
Je maakt alleen geld over naar het buitenland als je de bevoegdheid hebt om Wereldbetalingen te doen. Vervolgens activeer je buitenlandbetalingen via Internet Bankieren:
- Log in
- Klik op Zelf regelen>Rekeninginstellingen
- Klik op Rekening gegevens
- Klik op Buitenlandbetalingen en doorloop de stappen
Vervolg
2 uur na de autorisatie kun je:
- Wereldbetalingen doen via Internet Bankieren
- Via de app activeer je Wereldbetalingen, maar kun je geen Wereldbetaling doen
- Let op: de autorisatie geldt per rekeninghouder of zakelijke gebruiker
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heb je een Identifier of maak je gebruik van Mobiel Bevestigen? Dan wijzig je je tegenrekening het makkelijkst via de app:
- Tik op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de rekening waarvan je de tegenrekening wilt wijzigen
- Tik op Tegenrekeningen>Tegenrekening wijzigen en volg de stappen
De nieuwe tegenrekening is na 24 uur actief.
Je kunt je tegenrekening ook wijzigen in Internet Bankieren via Zelf regelen>Rekeninginstellingen>Tegenrekeningen.
Heb je een gebruikersnaam en wachtwoord, stap dan eerst over op Mobiel Bevestigen. Daarna wijzig je je tegenrekening via de app. Kun je niet overstappen op Mobiel Bevestigen? Dan wijzig je je tegenrekening schriftelijk via het Wijzigingsformulier Tegenrekening.
Spaar Deposito
Heb je een Spaar Deposito dat gekoppeld is aan je rekening Internet Sparen? Dan kun je de tegenrekening van je Spaar Deposito niet wijzigen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is niet mogelijk om een particuliere rekening om te zetten naar een zakelijke rekening. Voor zakelijke activiteiten open je een Triodos Internet Zaken Rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je verwijdert een rekeninghouder of gemachtigde via het Wijzigingsformulier Rekeninghouder/Gemachtigde
Zo werkt het:
- Print het formulier en vul het in
- Alle rekeninghouders ondertekenen het formulier
- Gemachtigden ondertekenen het formulier niet
- Stuur het formulier per post naar Triodos Bank
Vervolg
Binnen 5 werkdagen na ontvangst verwijderen wij de rekeninghouder/gemachtigde.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt persoonlijke gegevens zoals je e-mailadres, telefoonnummer of woonadres snel en eenvoudig via onze app. Sta je bij ons ingeschreven als wettelijk vertegenwoordiger van je kind, dan kun je aangeven dat je kind meeverhuist.
Zo werkt het:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Persoonlijke gegevens
- Ben je wettelijke vertegenwoordiger en wil je alleen de persoonlijke gegevens van je kind wijzigen? Tik dan op de naam van je kind
- Tik op de gegevens die je wilt wijzigen
- Vul je nieuwe gegevens in en volg de stappen
- Je bevestigt de wijziging met je persoonlijke inlogcode
- Nadat je de wijziging hebt bevestigd, verwerken wij deze direct
Kun je je persoonlijke gegevens niet via de app wijzigen?
Wijzig dan je persoonlijke gegevens als volgt:
- Via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd, klik je op Zelf regelen > Persoonlijke gegevens
- Wil je de gegevens van je kind wijzigen, klik dan op het dropdownmenu achter je naam om je kind te selecteren
- Je geeft de adreswijziging voor ieder kind apart op
- Schriftelijk via het Wijzigingsformulier Persoonlijke Gegevens
- Ben je wettelijk vertegenwoordiger van je kind(eren)? Kruis dan aan 'Tweede rekeninghouder en/of minderjarige kinderen verhuizen mee'. Je verhuist dan met hetzelfde formulier zowel je kind(eren) als jezelf
- Wil je een correspondentieadres toevoegen of wijzigen, dan doe je dit altijd schriftelijk
Hypotheken
Lees hier hoe je de adresgegevens voor je hypotheek wijzigt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons als je je Spaar Vrij of Spaar Meer rekening wilt omzetten naar een Internet Spaarrekening. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt je opdracht eenvoudig via de Mobiel Bankieren app:
- Log in op de Mobiel Bankieren app
- Tik op je beleggersrekening
- Scroll naar beneden en tik op Transacties
- Tik op Maandbeleggen
- Tik op de Maanbeleggenopdracht die je wilt annuleren
- Tik op Annuleren
Als je je Maandbeleggen opdracht wilt wijzigen, dan annuleer je eerst de oude opdracht. Vervolgens stel je een nieuwe opdracht in.
Internet Bankieren
Wil je Maandbeleggen wijzigen in Internet Bankieren? Log dan in en klik op je beleggersrekening. Klik daarna op Maandbeleggen en volg de stappen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je rood staan op je betaalrekening op wilt zeggen, bel ons dan. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wil je het bedrag wijzigen dat je rood kunt staan op je Internet Betaalrekening, zeg dan eerst rood staan op je betaalrekening telefonisch op.
Vraag daarna via de Mobiel Bankieren app rood staan aan voor het nieuwe bedrag. Je kunt kiezen voor 500 of 1.000 euro.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt je adres en telefoonnummer schriftelijk. Vul het Wijzigingsformulier Persoonlijke Gegevens in en stuur het per post naar Triodos Bank.
Als je vanuit het buitenland terug verhuist naar Nederland, dan wijzig je je adres ook schriftelijk met het hierboven genoemde formulier.
Woon je in het buitenland, dan kun je niet rood staan op je Triodos Internet Betaalrekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wil je geen papieren afschriften meer ontvangen, dan regel je dit het makkelijkst via onze app:
- Log in op de Mobiel Bankieren app
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de rekening waarvan je de afschriften wilt uitzetten
- Tik op Papieren afschriften en volg de stappen
- Als je papieren afschriften zijn uitgeschakeld, kun je je afschriften altijd online inzien via Internet Bankieren.
Wil je papieren afschriften aanzetten, dan regel je dat in Internet Bankieren als je inlogt met een Identifier.
Heb je geen Identifier en wil je papieren afschriften aanzetten? Bel ons dan.
Zo werkt het:
- Log in op Internet Bankieren
- Klik op Zelf regelen>Rekeninginstellingen
- Klik op Rekening gegevens
- Selecteer de juiste rekening
- Klik bij Rekeningafschriften op Wijzigen en volg de stappen
Je betaalt voor papieren afschriften. Onze tarieven vind je op onze website. Je kunt papieren afschriften niet aanzetten voor Triodos Internet Sparen of de Triodos Jongeren Rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Downloads
Kun je wel wat hulp gebruiken?
Stel je vraag in de chat en we helpen je zo snel mogelijk. Of bekijk de andere contactmogelijkheden.
De chat is momenteel gesloten. Probeer het op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.